Verleg je grenzen? - Reisverslag uit Fizi, Congo, Democratische Republiek v van esmayildiz - WaarBenJij.nu Verleg je grenzen? - Reisverslag uit Fizi, Congo, Democratische Republiek v van esmayildiz - WaarBenJij.nu

Verleg je grenzen?

Blijf op de hoogte en volg

12 Mei 2014 | Congo, Democratische Republiek v, Fizi

Vandaag was zo gek! Jet blijkt ook leiding te geven aan een andere groep vakantiegangers en ik mocht vandaag met hen mee. De groep waar ik in zat was heel anders dan mijn eigen groep. Ze staan in principe wel hetzelfde in het leven maar ze zijn zo vrij! 2 van die meiden hebben zelfs openlijk een relatie met elkaar..

Ook vandaag moesten we weer opdrachten doen om geld te verdienen. Eerst moest de andere helft van de groep spullen gaan kopen op de markt. Ze vonden het erg moeilijk om door te krijgen wat je moest doen om iets te kunnen kopen.

Na deze opdracht moest mijn groep naar een hotel gaan en daar verschillende dingen voor elkaar krijgen. Dit was erg lastig. Ik moest namelijk van Jet een eenpersoonskamer regelen. Dit was natuurlijk voor mij geen probleem, de hoteleigenaren wilden allen graag dat er een andere vrouw bij me sliep. Blijkbaar is dit heel gebruikelijk bij hen maar ik mag van mijn ouders niet met onbekende mensen op de kamer slapen. Ook zou ik het heel erg ongemakkelijk vinden, ik ben toch wel op mijn privacy gesteld. Ik heb de hoteleigenaren verteld dat ik het heel erg waardeerde dat ze dit aanboden maar dat het echt niet nodig was en dat ik het ook niet mocht van mijn ouders. Toch wilden ze het nog steeds heel erg graag. Toen heb ik als eindoplossing verteld dat ik lesbisch ben(wauw, voor het eerst dat ik het gewoon opschrijf zoals het is!) en toen wilden ze uiteindelijk niet meer bij mij op de kamer slapen. Missie geslaagd dacht ik maar ik moest ergens anders een kamer gaan zoeken. Hier konden ze niet mee om gaan. Hierdoor ben ik toch weer gaan twijfelen of ik er wel mee naar buiten moet komen.

Later moesten we een van de groepen naar huis sturen. Dit vond ik helemaal geen leuke opdracht. Ik heb de anderen laten kiezen, mede omdat ik de mensen natuurlijk nog niet zo goed kende.

Achteraf gezien is het toch weer een leuke dag geweest. Het is jammer dat ik mijn eigen groepsgenoten niet wat beter heb leren maar nieuwe mensen zijn ook leuk. Ik zeg dit nu wel zo maar eigenlijk vind ik dat niet, ik merkte dat ik absoluut mezelf niet kon zijn bij al die vreemde mensen. Gelukkig is de reis nu bijna afgelopen en mag ik snel weer naar huis.

Ik had gehoopt deze periode mezelf te kunnen ontwikkelen en te ervaren hoe het is om helemaal mezelf te kunnen zijn. Thuis moet ik altijd alle verhalen aanhoren over welke jongen er leuk voor me is om mee te trouwen. Blijkbaar was deze vakantie te vroeg voor mij of duurde het te kort want ik heb deze vrijheid niet ervaren. Wel heb ik een mooie tijd gehad, Jet was toch erg lief al leek dat in het begin niet zo en we hebben veel mooie dingen gezien. Volgend jaar ga ik graag weer mee op reis met ‘Verleg je grenzen’, het zou zomaar kunnen dat ik er dan wel helemaal klaar voor ben!

Tags: P1C, a4

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Congo, Democratische Republiek v, Fizi

Verleg je grenzen!

Genieten

Recente Reisverslagen:

12 Mei 2014

Verleg je grenzen?

14 April 2014

Bestemming bekend!

28 Maart 2014

Het is bijna zover!

Actief sinds 28 Maart 2014
Verslag gelezen: 778
Totaal aantal bezoekers 2157

Voorgaande reizen:

28 Maart 2014 - 31 December 2014

Verleg je grenzen!

Landen bezocht: